06:41 Nyt
mä teen sen, het tän jälkeen. Etsin paikan missä pitää blogia tms. Jääny koukkuun tähän rustailuun, ja vieläpä pidän tästä. En vain halua miettiä jokaista sanaa mitä kirjoitan, saati sitä että kuka mun kirjoittelut näkee. Kuitenki päässä pyörii niin paljon asioita, omasta elämästä sekä yleiseltä tasolta et ei tää "teini"mesta oo ns. oikea paikka niitä purkaa. Jotenni ihan hullua et joudun salassa rustailee vaikka mulla ei oo mitään salattavaa tms. :S

Eilisilta meniki Jennan kans, ukko oli Turuuus. Näemmä on kotiutunu jossain vaiheessa ku mun unikaveri oli vaihtunu.. (juu, Jenna pääs äidin viekkuun nukkuu..) Ex oli kiltti, heitti mut ja neidin himaan sen videoinnin jälkeen. Saipa ainaki perheterapeutit materiaalia purettavaks; Nico huutaa koko ajan et valmis, Janttu alko vetää heti esitystä ku kuuli et kamerat paikalla ja Jenna laulaa ma tahtoo veivaa veivaa, ma tahtoo veivaa veivaa.. xD Ja meikäläinen käkättää, jippiaijei. Oikein rajoja asettava äiti! :D Ukkoki sai eilen pariin otteeseen juteltua muksujensa kanssa puhelimessa, hienoa.

Tosin kauhulla taasen odotan et mitenköhän sekin juttu väännetään... No se jää nähtäväks. Saadaan sittenki tatskat sormiin, aika ja paikkaki jo sovittu! Ja parempi etten ala edes ajattelee asiaa, iskee vaan taas paniikki. Parempi vaan pitäytyä käytännön asioiden ajattelussa. Esim. saadaan laskunippu lähes ajan tasalle huomenna!!! Ja to sit selviääki jääkö Sami työttömäks. :P Kuulema mekaanikkokoulutus silloin hallilla kaikille, huhuja vaan liikkuu et kuskien pitäis kirjoittaa uus työsoppari missä sitoutuvat siihen et palkasta vähennetään jos paletti kaatuu/rikkoutuu tms. kuljetuksen aikana. Kun tietää miten noita lavoja lastaillaan, ni ei tod. oo mitään järkeä suostua tohon; kuka prkl haluaa alkaa toisten mokista maksaa??

Maanantai 26.01.2009
14:54 Kannattava
liike mennä nukahtaa ite ku Jennaa nukutin. Nyt sit onki tovi mennyt herätessä et mikä maa, mikä valuutta. :P Muruki lähti äsken töihin, käytti Niksun hammaslääkäris ennen sitä. Mä olin kiltti ja sanoin et mee vaan autolla, mä pääsen menee bussillaki sinne Pitskuun. Siis mä, joka vihaa julkisia ku ruttoa?!??! :0 Mut helpompi näin, ei tarvii toisen sit aamuyöstä yrittää tulla julkisilla himaan. Mun uudet rillitki tuli tänään, aika hienoa ku ajattelee et viime to vasta muistin laittaa sovituskehykset postiin.. hintaaki tuli peräti 29 euroa noille?!? On toi favoptic kyl oikeesti paras noista, ei oo eka kerta ku sieltä tilaan eikä taatusti viimeinen. Vielä on tulos arskat vahvuuksilla, ne kustantaa peräti 59 e. Sain tänään aikaiseks jopa soittaa meidän sossutantalle, sovin et tulee ens vkon pe käymään "kotikäynnillä". Pitskussa on väliarviointi vähän ajan kuluttua, ni haluan et se rouva tapaa mut, mun lapset jne. ennen ku menee sinne mitään puhuu Niksun asioista. Samiki yritti taas kerran soittaa niiden työntekijälle et josko ois saanu muksujen puh.nron mut paskat se mitään vastannu. Älys sit jopa ihan ite soittaa sen äijän johtajalle, ja sai sen perhekodin puh.nron missä sen pennut on! :)

Minniki rauhoittu lelujen kanniskelustaan, nyt vaan läähättelee. Outoja otuksia kyl narttukoirat on, kaikenmaailman kommervenkkejä niilleki tulee!

09:34 Blondius
taasen huipussaan. Katsellu täs ku Minni piipittelee leluilleen ja naureskellu sille. Eilen sit Sami heitti ettei tolla oo valeraskaus päällä.. no nyt sit netissä kävin lukee aiheesta ni sehän se prkl on! Täytyy nyt toivoa et menee ihan "helpolla" ohi, ettei tuu mitään kohtutulehduksia tms. :/ Jenna saa taas pitää vapaapäivän tarhasta; Niksukin on tän päivän himassa. Käydään kundin kans hammaslääkäris ja sit illaks mennään Pitskuun videointiin.. Jukka tuo Jantun kans sinne, teen sit kaikkien lasten kans ne jutut mitä perheterapeutit sanoo. Edellisestä kerrasta onki liki vuos, kiva nähdä oonks mä muuttunu äitinä kui paljon sinä aikana. :) Tai no oonhan mä joo, eilenki melkein jouduin potkii Jantun ulos ku piti viedä tyttö takas isille. "En lähde, mä muutan tänne takas" jne. jne.. :P Reilu peli on perseestä, siks kait mä/me ilmoitettiin et juu et muuta, katsellaan sit ku oot lähdös opiskelee. :D

Kait se pitäis alkaa raivaa vkl:n jälkiä, mut jotenki on motivaatio hukassa. Ja mikäs kiire tässä on, nyt ollaan taas odottavalla kannalla et tulee kirje missä kerrotaan et pääsinks mä jatkokoulutukseen vai en..

Sunnuntai 25.01.2009
22:11 Sunnuntai..
mässätty ja maattu, pakolliset ruokinnat lapsille tehty ja raivaukset kämpässä. :P Nyt alkaaki taas nukkumasa kolkuttelee luomia, outo otus vaikka otin ruokalevotkin..

Lauantai 24.01.2009
21:46 Saa
luvan olla päivä pulkassa. Ulkoiltu, siivottu, leivottu, leikitty ja laulettu, nyt sänkyyn katsoo leffaa sen aikaa mitä jaksaa. On toi pikkuneiti sisukas valvoo, ei oo ottanu päikkäreitä ja vielä tossa kälättämäs veikalle. Saas nähdä kui huomenilta sit menee ku Janttu menee isilleen takas, Niksu nyt saa olla himas peräti ma asti, jippii! Josko tulis vähän eri asennetta esiin ku tänään on ollut aina aika ajoittain. Vai onks kundeillaki esimurkkuikä? :0

15:59 Evakko..
..reissu meniki uusiks ku lähdettiinki koko sakki ulos. Oli kyl kiva olla pitkästä aikaa Kipinässä, Sami anto muksuille pikkuisen vauhtia karusellissa. (me katteltiin Virpin kans et kuka seuraavana tippuu kyydistä..xD) Sieltä tultiin himaan, ruokin sakin ni johan täällä kaks isäntää kuorsaa vieläkin. Saa kyl mun puolesta kuorsata, kuitenki meni aamulla liki kymmeneen ennen ku olivat kotona.

08:18 Mun muksut on hulluja!!!!
Illalla mietittiin et lähteeks me/ne/kukaan appariks yöllä. Vanhemmat muksut sit alko kiukuttelee etc. että he haluavat mukaan?! Sinne mun pesue sit painu yhden maissa yöllä ovesta ulos ja mä jäin Jennan kans nukkuu. xD

Kunhan ne sieltä kotiutuu ni kait se pitää lähtee evakkoon tytön kanssa ni saavat toiset nukkua.. tai no Janttu kuulema taas nukkunu koko yön. Se vetäjän sänky kyl on hyvä, siihen ku lisää moottorin hyrinän ja keinuvan menon ni avot..

Perjantai 23.01.2009
22:34 Nonni
ny se ukko hurahti tohon singstariin.. :/ Mun ääni alkoi jo olee raakkumista ni piti lopettaa; tuolla Sami vielä laulaa innoissaan. :D Pari tuntia ja sit lähettiinki töihin, jippiaijei.

08:51 Hullun
touhua. Tää nyt sit on sellainen rustaus mikä näkyy harvoille ja valituille.. kuten aiemmin jo laitoin ni kaveriryhmässä väki vähenee, ei siellä tartte olla sen takia et pääsee mun juttuja kertoo eteenpäin.

Nyt sit on kaks merkintää, edellinen näkyy ns. kaikille, mut eipä siinä mitään meidän elämästä oikeastaan oo! :P

Kyl mä odotan et aika menee eteenpäin, saa loputki elämän sarat omiin uomiinsa. Siis et Niksu on jo takas kotona, mulle on selvinny et aloitanko opiskelun vai etsinkö duunipaikan, meidän suhde on vakiintunu/virallistunut jne. Me ehdittiin aiemmin olee vuoden päivät yhdessä, ja silti ton ex riivas meidän elämää. Et kai tässä nyt sit odotellaan parisen vuotta et osais jo laskea irti kokonaan.. Mä saisin varmaan novellin aikaiseks jos alkaisin hänestä kirjoittaa tai mielipiteitäni kyseisestä ihmisestä, mut eipä maksa vaivaa. Jos vaan osais edes kuvitella mitä mieltä Sami on hänestä.. ihanaa varmaan olla äiti olla sellaisen miehen lapsille joka halveksii sua, sun äitiyttäs etc. No, onneks ei itellä oo sitä ongelmaa! Tohon liittyen kyl mä odotan et saan niiden psykologisten testien tulokset, kuitenki oli mun mittapuun aika laajat. Kirjoitettiin ja piirrettiin useampi tunti.. Tosin enpä mä usko et vieläkään hullun papereita saan. Vuosia sit eron jälkeen kävin Kontulan mt-toimistossa, sielläki se psykologi totes et täysillä järjen valoilla menen, ja kait ne olis jo Pitskussa sanoneet jos mulla heittäis kupolissa. Tietty viiraus nyt kuuluu asiaan, mielummin pari ruuvia liian löysällä ku kymmenen liian tiukalla. :D

Viime yönä sit kävi se mitä täs jo odottelin; Sami nukku pommiin. Varttia vaille neljä mä havahduin ja tökkäsin sen ylös. Outoa touhua siinä firmassa nykyisin, eilen alkoivat kyselee et missä on venttatunnit marraskuulta. Ihmeteltiin et WTF, onhan niiltä jo palkkaki maksettu ni nyt sit oliski pitäny merkata erikseen myös lähetyslistojen odotusajat. Laitoin sit Samin pomolle txt-viestin et haluatko ekasta työpäivästä alkaen erittelyn, aiemminkaan oo niitä merkattu saati et kukaan olis asiasta koskaan maininnu?!? Ei vastannu... :0 on tossa ollu muutaki ns. simputuksen makuista touhua, ei vaan jaksa tajuta miks. Mut sen jälkeen ku se yks alko mulle karjuu puhelimes ni ei oo pelkoa et jaksaisin paneutua asiaan. Ketuttaahan mua noi niiden tempaukset, jos ovat laskeneet et halvemmaks tulee vuokratyöntekijät ni antaisivat sitten reilusti kenkää! Eikä oo Sami ainoa jota kohtaan nyt pelleilevät. :P

On se kyl myönnettävä ettei oo aina helppoa olla vaa'an merkissä syntynyt. Tää samperin oikeudenmukaisuuden tavoittelu/rehellisyys/sovittelu vie multa ihan turhaan energiaa. Onneks oon sentään oppinut sanoo jo ei, mitä en ennen osannut. Ei se kivalle tunnu ku joutuu sanoo sen, mut ei mustakaan joka rakoon ole. Esim. sitä mä en oo vieläkään ymmärtänyt et miks mun faijan on niin vaikea suostua ymmärtää se et mä en pääse aina auttaa hänen vaimoaan. Eilen taas huomasin sen ku ilmoitin et mä en pääse Nillaa Töölöseen viemään, mun pitää olla Pitskussa Niksua hakemas siihen kellonaikaan. Kyl sanallisesti oli et ok, ai sulla on sellainen, mut äänensävy paljasti aika paljon. Saati et vois prkl vähän aiemmin kertoa jos on jotain tollasta ni mä ehkä ehtisin järjestää asiat niin et olis onnistunut?!?! Ei täs vrk:n varoitusajalla aleta lasten kanssa sovittuja asioita muuttelee. :P

Ja nyt riitti, Jenna heräs. Oli muuten aika raju näky ku neiti tuli tukka pystys ja puol naamaa kuivuneen veren peitossa tohon viereen. Näemmä tullu yöllä tytöltä verta nenästä. :S

08:20 Luksusta!
Ei tarvinnu herää kellon soittoon. :D Jennaki nukkuu vielä, tyttö saa pitää vapaapäivän kans ku äidilläänki on. Kunhan vielä isommilla on koulupäivä pulkassa, ni saa hakea neki kotiin koheltaa. Voi arvata jo et naapurit taas tykkää ku aletaan hoilottaa. xD Eilen illalla sain siivottuakin, nyt voi aikuisten oikeasti vaan olla hyvällä omalla tunnolla!

Torstai 22.01.2009
07:17 Kumman
pirteä olo vaikka unet jäiki muutamaan tuntiin. Tänään onki taasen "pitkä" päivä tiedossa, meillä on Pitskussa aika viideltä perheterapeuteille. Paras puoli on kyl se ku Samilla meni duuniajat uusiks, pääsee ihan itse tulee paikalle kertoo niille mitä mieltä on exästään/lapsistaan jne!!! Josko ne tän päivän jälkeen lopettais sen utelun meikäläiseltä. :P

Vihdoin ja viimein alkaa meidän huushollin joululahjatki tulemaan, eilen tuli se suomalainen singstar- pleikkapeli, ja tänään Sami käy hakee Niksun DS:n. Voin vaan kuvitella poitsun ilmeen.. :) Tietenki mä eilen puhelimessa sanoin et saa sen vasta huomenna ku tulee kotiin. Mut nyt herättelee pientä unikekoa ja kiikuttaa tarhaan, mie meen vaihteeks kouluun.. Tänään onki vuorossa yksilöhaastattelu, ja huomenna taasen etäpäivä. Erittäin mukavaa päivää kaikille! :)

00:03 No just
näin.. Onpas pirun kannattavaa mennä ruuan jälkeen päikkäreille, ei muuten näy nukkumattia missään.. :P Huomenna sit pilkitään koulussa urakalla, taas kerran prkl.

Keskiviikko 21.01.2009
22:31 Paskan möivät..
käytiin Duck'sissa tänään, eipä onnistunu sormiin tatskat.. Kuulema leviävät tms., pöh. :P

Tiistai 20.01.2009
21:03 Jiihaa!!
Koko päivän ollut hereillä!!! xD kohta sitä voikin sitten kömpiä sänkyyn, varsinki ku muru lähtee töihin kolmeks. Todella loistavat duuniajat tällä hetkellä, kolmelta alkaa ja loppuu sit joskus päivällä! Tän päivän isäntä oliki "pekkasella", Jenna sai vapaapäivän tarhasta ja mä sain tulla siivottuun kotiin!! (Juu u, on sillä peruskoulutus kunnossa.. xD)

Mäkin taas kerran vähensin kaverilistalla olevaa porukkaa, ei jaksa paskanjauhajia tms. edes kuunnella. Sen sekopään systeri alko mulle selittää kuinka Sami olis soittanu Heidille ja haukkunut häntä tms.. ja tasavarmaa on et ainoat kontaktit Samin ja sen akan välillä on ne ku se hihuli eilen soitti meidän kotinroon ja mun nroon.. Sitä en kyl ymmärrä et mitä hittoa se mun nroon soitti?! Löi luurin korvaan "tuntematon" het ku vastasin.. :P

Tänään oli terkkarin tapaaminen koulussa, kaippa mä suht terveen paperit siltä sain. Vaikka reidet nyt huutaaki hoosiannaa eilisen kuntotestin jäljeltä.. onneks olin jo etukäteen tietoinen et oon tällä hetkellä rapakunnossa ni ei pahemmin tulokset harmittanu. Vielä kaks päivää, ni sit on kartoitus käyty. Ens vkolla tulee sit tietoa olenko päässy valmentavalle jaksolle, se alkaa maaliskuussa ja kestää 12 vkoa.. ja jos oikein hyvin asiat menee putkeen ni elokuus sit alkaa koulu. :) Aivan loistavat aloitusajat, ehdin käydä siellä sterilisaatiossa ja sit kesän koheltaa mukana "rahtihommissa". Tai olla mökillä, tai tai tai.. Saatiin tänään jopa aikaiseks etsii siistimmät vaatteet h-hetkeä varten, ens vkolla se kait pitää alkaa tatskaliikkeitä käymään läpi ja varaa aikaa.

Maanantai 19.01.2009
21:16 Meneehän
tää aika näinkin. Ilta menny horroksessa sohvalla, Jennalle vaan laittanu piirrettyjä toinen toisensa jälkeen ja kanttuvei taas. Aamulla painelin takas sänkyyn, nousin vähän yli 12 et ehdin sinne kuntotestiin.. Tarhan kautta kotiin ja taas makasin. Huomaa kyl ettei oo tää täti ihan kondiksessa! :P Joku vois kyl tulla meille tiskaa ja laittaa pyykit kuivuu..

Totuus tulee lasten suusta; äsken Jennalle ilmoitin et nyt menee töllö kiinni ja mennään nukkumaan, ni sieltä tuli sitten 3 vuotiaan hartaudella kommentti "paskapää". :0 Mitäs siihen lisäämään, menin sanattomaks. Tota ei kyl olla himasta opittu, ei meistä kumpikaan käytä tollasta sanaa..

09:51 12 h
unta ja silleen.. :S Illalla ysiltä tipahdin, tunti sit nousin ylös. Huomaa et on aika prkl:n räkäinen olo!!!

Muutaman tunnin kuluttua edessä on kuntotestit siellä Edupolilla, pirun kiva mennä ku happi kulkee just ja just persreiän kautta. :P Rakas isäntäki aamulla piristi mun päivää ku ekat sanat oli aamulla "kuorsasit sit viime yönä, kuului partsille asti.." :P Siis enhän mä kuorsaa, korkeintaan kehrään! xD

Tänään sit on se päivä ku muruki pääsee lähtee runkoajoon, saas nähdä millaiset duuniajat tulee olemaan. Yhteen toikin vasta menee, kotiutuu sit varmaan aamuyöstä. No mut se jää nähtäväks. Parasta kyl on se et isännällä vaihtuu duuninro samalla, saa exänsä rauhassa yrittää tavoitella.. Jussi kyl on ihan kiva mies, jutelkoot sen kanssa.. (Samin "seuraaja")

Huomaa kyl et on tosi lämpimät sukulaissuhteet, eipä toi "anoppi" vaivautunu eilen edes ilmoittaa veljensä kuolemasta. Samin isä soitti illalla ja kertoi et enos on kuollut. Taitaa jäädä hautajaisetkin meiltä väliin... Mut niinhän se menee et onneks ystävänsä voi valita ku sukuaan ei voi! Ja tiedä vielä millaiseks meidän sukulaissuhteet tulee muodostuu, mun pitäis ilm. ens vkl:na tavata mun äidin puolelta oleva pikkusisko. Eipä tässä olla nähtykään liki 20 vuoteen.. Mä olin 6 v ku meidät huostaanotettiin, Päivi lähti sijaisperheeseen ja mä muutin faijalle. Kerran ollaan sen jälkeen nähty, vois sanoa et vähän meinaa jännittää millainen ihminen hän on! Kuulema mä siitä pentuna huolehdin ja kiikutin turvaan porukoiden tappeluilta jne. :/ Pitäis alkaa metsästää joku tatskaliikekin ja varata aikaa, tiedä sitten mikä olis hyvä. Jotain siistiä vaatetta pitäis ostaa etc etc.. Ja muuta tee mieli ku painua takas sänkyyn ja peitto korviin. Mut ei auta valittaa, ruiskuun ja sit dopingia naamaan et kykenee tekee edes pari punnerrusta. :P

Sunnuntai 18.01.2009
16:59 Reissussa
on kiva käydä, mut on se kiva tulla kotiinkin! :) Olotilaa vois kuvailla sanoilla väsynyt mutta onnellinen.. Kivaa oli, käytiin eilen katselee Hml:n yöelämää. Saas nähdä mihin lähdetään seuraavaks ja milloin?! Mieli tekis mennä vaikka parin vkon kuluttua uudelleen, mut on liian arvokasta lystiä että pystyis menee. Minnikään ei ollut tuhonnut paikkoja pahemmin; neiti oli yön yksin kotona siten et broidi käytti sen ulkoilemassa illalla ja aamulla. Kyl alkaa sekin olee jo iso tyttö! Ja nyt takas murun kainaloon, odotellaan et Johanna tuo Jennan kotiin. :)

Lauantai 17.01.2009
09:22 Hyi
ja hyi.. mä en sit näemmä enää osaa nukkua itekseen ku piti vähän väliä vilkuilla kelloa et onks toinen vielä pitkään duunis.. :P Ehdittiiin me Jantun kans herätäki jo aamulla ennen ku toinen sit tuli. Hullu tytär mulla, täällä se oli viiden jälkeen läppärin kimpussa. :/ Eilisilta meniki tooooooooooosi rauhallisissa merkeissä, tein palapeliä ja kudoin. Piti leipoa Jantun kanssa, yksin mä sit sen piirakan tein ku pimun huomion vei joku habbo2 juttu. Ja illan sit kuuntelin narinaa kuinka hänellä on tylsää ja ei mitään tekemistä. Ihmeteltiin siinä toisiamme et mitäs me sit tehtäis; ekaa kertaa oltiin kahdestaan?!?! No olihan se jo aikakin, kuitenki neito täyttää huhtikuus sen 10v.. :P

Huomaa et mun elämästä on tullut mukavan rauhallista, eilenkään ei tullu mitään kirjoitettua ku ei ollu tapahtunu mitään. :D Päivän kyl juoksin ympyrää siellä sun täällä, leikin opiskelijaa (2 kolmesta etätehtävästä suoritettu tehty, referaatti nyt tökkii ku ei mistään oo löytyny oikeanlaisia artikkeleita..) ja loppuillan olinki tytsyn kans. Sami kyl kävi duunikaverinsa illalla täällä kaffella, ihan mukavan oloinen mies oli. Nyt pitäis alkaa kahlaa meikit läpi, ajattelin illalla naamioitua naiseks ja samalla katson mitkä joutaa Jantulle. Parin tunnin päästä potkin ukon ylös, käydään Raxissa ja sit viedään Janttu kotiin ja nokka kohti Hämeenlinnaa.. ihanaa päästää kahdestaan pois kotiympyröistä!!!

Tiedä sit miten ilta menee, veikkaan et kuitenki tullaan käymään yökerhonkin puolella.. Ainuttakaan tappelua ei oo vielä ollut, tosin en kyl usko et vieläkään tulis mut mistäs sitä ikinä tietää. Päinvastoin olo on sellanen et jee, päästään kuhertelee porealtaaseen.. :D Tai sit molemmat hyydytään ja nukutaan kunnon yöunet. xD Ainoa mikä täs nyt mättää on tää räkäinen olo, outoa et het ku tuli pakkasta ni mulle pamahti pää täyteen räkää. Mut erittäin hauskat vkl:t kaikille, palaillaan astialle!

Torstai 15.01.2009
18:08 Ei
nää rauhalliset koti-illat näemmä oo mun juttu. Mähän pitkästyn kuoliaaks?! Nytki vaan katselen kelloa ja odottelen et menee eteenpäin et pääsis saunaan. Jennaki nii poikki tarhapäivän jäljiltä et vaan köllöttelee tos vieres katsellen richard scarrya. :S Onneks mulla sentään huomenna on auto käytös, ei tartte könöttää iltaa himas jos ei huvita. Saas nähdä mitä sitä huomiseks kehittää, ollaan Jantun kans ihan kaksin. :) Sami ilmoitti et joutuu taas menee yöks töihin opettaa sitä uutta työntekijää. Mikäs siinä, rahaahan se vaan tietää ja kuitenni saadaan sit la-su olla kahdestaan.

Keskiviikko 14.01.2009
20:22 Harvinaista
mut mulla meinaa olla tylsää. :/ Puhelimessa vaan lätissy ja netissä pörränny, ei oo parempaakaan tekemistä. Josko maximois tän tekemisen puutteen, menis katselee valkoisia palapelin paloja paikoilleen tohon Viivi&Wagner- palapeliin.. :P

14:56 Poikki ja katki..
kaaheeta ku on joutunu herne tänään töihin, käsikin kipeä kirjoittamisesta. :P Saas nähdä mitkä pipipään paperit sain hankittua itelleni! :D ekana mä ainaki lähdin menee ja eiku Itikseen shoppailee. On kyl maailman ärsyttävin laji, muuta tuu ku hiki. Ostin mä sentään Minnille kasan uusia leluja ns. synttärilahjaks ja tytöille paidat, hyvä minä. Tosin Minni kyl pelkää tota röhkivää sikaa mut syytön mä siihen oon. Nyt ehtii vielä mennä pitkäkseen ennen ku lähden Jennan hakee tarhasta, josko tää

päänsärkyki vaikka hellittäis! Luojan kiitos tää ilta ollaan tytsyn kans ihan kotona, Samilla on oppilaana joku joka tulee ajaa sen nykyistä duuniautoa ku se vaihtaa hommia.. Jalkakylpyä ja kasvonaamiota, huomenna meillä onki rentoutusharjoittelua siellä Edupolilla. :)

06:09 Elämä on
ihanaa kun sen oikein oivaltaa.. :) Tai jotain siihen suuntaan. Eli tostahan voi nyt päätellä et hyvin menee mut menkööt. Just maksoin vuokran ja puh.laskun, on taas tuttu ja turvallinen PA olokin.

Mulleki alkanu vihdoin selvitä et mitä hittoa mä olenkaan lähdös opiskelee, toihan on paljon laajempi ku mä olin kuvitellut?! Saati et mun pienet aivot meni ihan pyörälle ku selvis kui monta eri suuntautumisvaihtoehtoa on tarjolla perusjaksojen jälkeen.. :0 Pakko kyl myöntää et aikas innoissaan oon, vielä jos vaan pääsen tohon koulutukseen! Tänään on soveltuvuuskokeet ja psykologiset testit, saas nähdä kui sekopään paperit tulee.. xD Jos lykästää, ni sit on edessä 3 kk:n valmentautumisjakso ja sitten tauko, koulu alkais elokuussa. Aivan loistavaa, sais olla kesän "lomalla"!! Tai no kuulema pitäis olla töissä harjoittelemassa, mut jos mulla on mahd. olla liiton rahoilla lasten lomien aikana kotona ja viettää aikaa heidän kans nih...

Eilen kävin taasen Pitskussa perheterapeuttien luona, on ne vaan kivoja setiä. Edelleen samperin kiinnostuneita Samin muksuista/Heidistä jne., pirustako mä niistä mitään tiedän eikä kyl pahemmin edes kiinnosta. Tuli muutaman kerran todettua et kysy siltä itseltään!! Siis haloo, "miten Sami suhtautuu siihen kun lapset huostaanotettiin?, miten Sami käsittelee suruaan?..." Ei se nyt prkl oo mun asiani toisen asioista kälättää ns. ulkopuolisille. :P Ku aloin ihmettelee asiaa et mitä tää kysely tms. on, ni kuulema he selvittävät että millaiseen perhetilanteeseen Niksu tulee palaamaan että kuuluuko Sami jatkossa meidän perheeseen.. Totesin vaan et kuuluu sen tarkemmin selittelemättä (maistraatti on varattu...;)). Outoja hallusinaatioita niillä sedillä kyllä on ku alkoivat ääneen puhua et nyt ku vuos on menny, ni aletaan arvioimaan et jatketaanko pojan hoitoa jossain toisessa laitoksessa vai miten edetään. Se on tasavarmaa et kundi ei todellakaan tule enää toiseen laitokseen menemään, tää kokemus saa luvan riittää! Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa katselee jonkinlaista parvisysteemiä lastenhuoneeseen, ainaki alkuun saa muksut olla samassa huoneessa. Mä en oo vielä valmis muuttaa olkkarin puolelle!! :D Ai joo, jos joku tarvii fillariin lasten istuinta ni ilmoittaa, mulla on hamaxin kiss-istuin vaattaris tarpeettomana. Jenna oppi ajaa fillarilla ihan ite toissapäivänä. Minniki täytti eilen vuoden, ja aikuistumisesta ei tietoakaan. :P Ryökäle oli syöny Jennan pyöräilykypärän aikansa kuluks prkl.. :P

Tiistai 13.01.2009
12:21 Joo o
aina paranee.. meidän edellinen perheterapeutti tuli just käytävällä vastaan, muitaki tuttuja täällä tullut vastaan.. ja vapaat nettiyhteydet! xD

Tiistai 13.01.2009
06:16 Semmoinen
"koulu" sitten. Esittelevät kotiapulaisen, lähihoitaja, sosiaali- ja terveysalalla työskentelyn ja tekevät psykologisen testin, kuntotestin, terveystarkastuksen sekä soveltuvuustestin & haastattelun.

Yks etäpäivä, tuli kotitehtäviä. :0 Ihan mukavan oloista porukkaa, eilen tuli ainakin naurettua ellei muuta.. Ilta meniki sit isännän mukana töissä, nappas mut kyytiin ku oli siellä nurkilla. Ja taas ennen iltakymmentä oli tää mamma unten mailla, jäi Samin niskoille Jennan nukkumaanlaitto. Paremmin se sen saa nukkuu ku mä, edelleen oon ihan liian lepsu.

Tänäänki pitkä päivä tiedossa; eka kuluttaa koulun penkkiä ja sieltä sitten suoraan seikkailen julkisilla Pitskuun perheterapiaan. Sami hakee Jennan tarhasta ja ne tulee hakee mut sit sieltä Pitskusta iltakeikalla. Juttelin eilen Jantun ja exänki kans puhelimessa; on mulla huono omatunto ollut siitä lauantaista..Tässäkö se on ero ydin- ja uusioperheen välillä? Ydinperheessä toinen vanhemmista voi lähteä ulos jos siltä tuntuu ilman et lapset alkaa kiukuttelee, uusioperheessä toinen aikuinen ei kelpaa vahdiksi tms.? Janttu tulee nyt sit perjantaina kotiin, pääsee ainoana muksuna viettää aikaa mun kanssa. Niksu on isällään ja Jenna menee kans vkl:ks hoitoon. La sit me lähdetään Samin kans viettää laatuaikaa sinne kylpylään, ihanaa!

Maanantai 12.01.2009
06:27 Eipä
tarvinnu laittaa kelloa soimaan, pirteänä ollu pystyssä toista tuntia jo. Näemmä eilisen makoilu teki tehtävänsä, illalla olin uudestaan nukkumas jo ennen kymmentä. xD Kunhan taasen menee kello etiäpäin ni tarvii mennä kioskille lataa kautta matkakorttiin; pääsen seikkailee julkisilla.. :0 Mä mitenkään oo tottunu autolla liikkuu, ajatuskin on ihan vieras et pitää pysähdellä joka maitolaiturilla. Liiton lappu laitettu sisään, pääsen vuokran maksaa ja eka harjoittelutilaus Oriflamelle tehty. Se samperin sivusto kaatu just silloin ku olin vahvistamassa toimitustavan. :P Onks turhauttavampaa olemassa? Mut nyt ruiskuun, erittäin loistavaa vkoa kaikille tasapuolisesti! :)

Sunnuntai 11.01.2009
20:23 Yäks
ei oo mun juttu dokaaminen. :P Koko päivä menny maatessa/nukkuessa/täristessä. Sami on kiltisti ollut lasten kanssa, välillä käyny kuittailee mulle et koko päivänkö meinaat maata.. Onpa ainaki tullu levättyä! Aamulla sitä sit saaki laittaa kellon soimaan ja nokka kohti Edupolia. :)

Lauantai 10.01.2009
17:48 Just näin..
ja ei kuitenkaan. Ajattelin et voisin käydä päiväkaljalla ku Sami oli himas lasten kans ni ei. Janttu soitti isälleen jne. Oltiin me kyl väännetty kättä aamusta alkaen, mä olin sitä mieltä et puol ysiltä ei aleta soittelee kavereille tms. No mut kävipä selväks se et mä olen paska äiti, mun olis pitäny istua kotona koko aika ku neiti oli luistelemassa. Enpä sit istunu, isi tuli hakee tytön kotiin ja sovittiin ettei tuu parin vkon kuluttua ollenkaan meille.

Perjantai 09.01.2009
23:10 Tjahas.. ei mitään uutta tän taivaan alla. Ukko töissä, Janttu läks mukaan ja mä himas Niksun ja Jennan kans. Päivä mennyt mukavasti, mitään ihmeitä oo tapahtunu. Näemmä sit lähden takas Oriflamen toimintaan; ekat tilaukset tuli tänään.. et ihan vaan tiedoks et voi hihkaista jos sieltä niiden kotisivuilta löytyy jotain; ALE sielläkin meneillään. :)

11:00 Huolestuttavaa
tää seesteisyys, rauhallisuus ja onnellisuus. Monta vkoa mennyt jo samalla lailla ja samassa mielentilassa. Ja siis tää olotilahan oli mulla jo ennen ku Sami muutti takas himaan.. tosin ei se mun oloa yhtään huononna että meillä menee loistavasti. Ihan tasaista arkea elellään, aivan luksusta! Mut eihän tää voi näin jatkua, elämään kuuluu ne ylämäet ja alamäet. Kauhulla vaan odotan et mikäs sit on se seuraava alamäki?!?! Jotain paskaa tulee kuitenkin tapahtuu, ei vaan käryäkään et miltä saralta se tulee. Eniten pelottaa lasten puolesta ettei niille vaan käy mitään. Omituinen tää ihmisen mieli, vai johtuuko tää sit siitä ettei mulla oo aiemmin elämässä ollut näin pitkää "rauhallista/tyytyväistä" jaksoa?

Hyvin huomaa et musta on tullut "vainoharhainen".. Joku ventovieras kävi kysyy multa et saisko hän lukea mun päikkyäni jne., juu ei onnistu. Kuulema seurannu mun kirjoituksia, ihmetteli et miks on nykyisin rustaukset piilossa. xD Miksiköhän...

Torstai 08.01.2009
22:41 Päivä
alkaiski sit olee pulkassa. Töissä oltu apparina ja saunassa käyty. Huomenna tuleeki ryhmä rämä kotiin, taas. :) Niksun omahoitaja soitteli, kiitteli kovasti ku olin hälle villasukat tehny "joululahjaks".. Ai kui niin myöhäs sain toimitettua?! Mekin saatiin aikaiseks hotellivaraus, ens vkl:na on lapsivapaa ni lähetään kuhertelee kylpylään ihan kaksin.. <3 Tarvii vaan vielä saada Minni jonneki tungettua; tarvii varmaan "ilmoittaa" isille et teille tulee karvainen kakara hoitoon.. Nyt katsoo House ja jatkaa Jantun säärystimien tekoa. Tinni saikin jostain vähän käytetyt luistimet tytölle, ja ku mä kerta säästin siinä kohtaa (mä olin luvannu et mennään vkl:na ostaa luistimet), ni teen sit pimulle säärystimet mitä voi käyttää luistellessa. :)

11:33 Wautsi!
Lähtee Minnistä "komea" ääni.. Jonku naapurin ovikelloa soitettiin ni tää paineli eteiseen haukkuu. Eipä oo pelkoa et tänne ihan äkkiä kukaan alkais sisään tulee! :D Järkkäs sit päivän naurutkin toi Pumba, tosin aikas kalliit.. On muuten öö huvittava näky ku koira tulee sua vastaan (*köh*) jellysauva suupielestä roikkuen. Oli näemmä löytänyt aikuisten lelulaatikon, ja toi ei ollut ainoa mitä se oli laittanu palasiks sillä välin ku en ollu himassa. . *nauraa* Harmi vaan ku en ehtiny siitä kuvaa ottaa! Kait mä kieroutunut oon, mut edelleen repeen nauraa ku kuvittelen sen näyn.. Minni seisoo terska suussa... xDxD No hyi mua, eihän tälläisiä saa tänne kirjoitella.

08:01 Hullulla
halvat huvit. Heräsin sit neljän maissa katselee duunipaikkoja. :P Sen siitä saa ku menee nukkuu jo kympin uutisten aikaan! Nyt sit katselen kelloa et vois Sami ja Jenna lähtee jo liikkuu ni mä voisinki painella takas nukkuu.. :D

Keskiviikko 07.01.2009
09:41 Arki
alkoi sit täälläkin. Pöh. Sami läks töihin ja vei Jennan mennessään tarhaan. Ihan omituinen hiljaisuus täällä.. :0 Mut saanpa siivota rauhassa! Tosin mietityttää et hirveesti siinä onki järkeä, muksut tulee ylihuomenna taas himaan. Mut jos nyt tällä kertaa sit pyyhkis pölyt jne äklö kökkö hommat ni ei tartte vkl:na muuta ku pitää yleisjärjestystä yllä.. Tällä hetkellä niin paljon asioita auki et kui tää elo tulee jatkossa rullaamaan ni ei halua jättää mitään ens vkolle. Mulla alkaa se kartoitus, ukolla vaihtuu duunit, kummankaan kellonajoista ei oo mitään hajua.. xD Tarvii varmaan varuilta käydä lataa matkakorttiin kautta et pääsee kulkee julkisillakin jos tarve niin vaatii. Helpommin mä pääsen täältä Hertsikaan yleisillä ku toinen Vantaalle. Vaikka duuninkuva/auto muuttuu, ni ei vieläkään saa nuppia himaan kerpele.. Tai no pirustako sitä tietää vaikka vaihtais isäntääkin, alkaa sen verran ton firman meno menee penkin alle. Porukkaa irtisanottu, autot seisoo.. Mäkin sain syyttömänä huutoa niskaani ukon esimieheltä prkl.. Su iltana oltiin uudestaan Malmin päivystyksessä, ja Sami pyys et soita duuniin et hän ei tuu huomenna töihin.. (ei vielä tiedetty jääkö sisään tms., odoteltiin labratuloksia.) Minä sitten menin ulos ja soitin ni ekana mulle alkaa ukkeli karjuu et "Eikö tästä oo jo ollut puhetta". Mä huuli pyöreenä kuuntelin et WTF, vastasin sit vaan et enpä kuule tiedä mistä sä oot puhunut mut mä nyt ilmoitan sen et toinen on tuolla päivystyksessä ettei tuu huomenna töihin. Outo asenne ku sit alko tivaa et mikä sillä mukamas on jne. Ekaa kertaa ukko saikulla työssäoloaikanaan?!?!? :P

Tänään varmaanki lähdetään jossain välissä töihin mukaan, aika heikossa hapessa Sami vieläkin. Olisivat voineet kirjoittaa sille suoraan antibioottikuurin mutku ei. 2 erilaista yskänlääkettä, Buranaa ja Orudis-geeliä hengitysteiden tulehdukseen?! Äsken puki Jennalle päälle ni siinä vaiheessa jo alko suunnilleen huohottaa, tekee ihan pirun hyvää lähtee niitä rullakoita kiskoo. :P Enää ei kyl hittojakaan huvittais ton firman eteen mitään tehdä, kuitenki ovat säästäneet useamman tunnin palkat ku mä oon ollut ilmaiseks apparina, mut josko ajattelen isännän vointia nih...

Mun kaktus ei sentään vaikuta yleistilaan, ainakaan toistaiseks. Ja ei se näemmä oo ku toinen sivu nelusta, nielet pää vinossa ni ei satu edes!! xD

12:35 Joo o!
Kyl toi mun ukkeli on maailman suloisin!! <3

Maanantai 05.01.2009
22:37 Aika
menee ku siivillä?? Huomaa kyl et muksut on himassa, ajantaju kadonnut ja korvat tinnittää tällä hetkellä. :P Uskomaton desibelimäärä näistä lähtee! Mitään ihmeellistä ei oo tapahtunut, lastenhuone nyt sisustettiin uudelleen ja joulukamoista enin osa siivottu pois. Tänään sit pidettiin leffailta, suositeltava leffa toi Myrsky.. ainakin jos itellä on vasikan kokoinen koira! :D Niksun kanssa nyt ottanut kyl yhteen, kundi ei muuta haluais tehdä ku pelata, pelata ja vielä kerran pelata. Ripittäny sitä sit tänään urakalla! Ja mä en todellakaan hyväksy sen kielenkäyttöä, ei kiroile mut pääs kii typerys/rumilus tms. tulee aikasta usein.. Jos ei muuta ni kyl se prkl pitää aikuisia ihmisiä kunnioittaa! Kauhea äiti taas, mut kyl mä jo odotan huomisiltaa.. Ei jää ku Jenna himaan, ja ke aukeaa tarhakin jo. Saa edes pari tuntia olla ilman et joku huutaa jostain suunnasta äiti!!!!!!!!

Sunnuntai 04.01.2009
09:10 Märehdintää..
kauheasti alkaa ajatukset pyörii päässä ku on hiljaisuudessa.. Jenna nukkuu ja Sami läks Malmille tk-päivystykseen, taitaa olla keuhkoputkentulehdus. Johan tässä tuliki niitä soundeja kuunneltua, pitää hirveämpää vinkunaa ja rahinaa ku mä! Miettiny tätä tilannetta, ja on se vaan todettava et tälläiset uusioperhesysteemit on kyl perseestä. Tai no mikäs mun on periaatteessa ns. valittaessa, eihän mulla/mun lapsilla oo tässä hätäpäivää. Ihana mies, joka kohtelee mun mukeloita loistavasti, ja ex jonka kanssa homma toimii. Mut kyl mua Samin lapset mietityttää. Ja tavallaan tekee pahaa ku ei pysty mitään tekee. :( Tollanen leffa ku Tarnation on aikas jees katsottava, siinä lapsi kasvaa mielisairaan (skitsofreenikko) äidin/isovanhempien kanssa.

Pirun turhauttavaa miettiä et olisiko jotenkin voinut ehkäistä lasten huostaanoton. Miks se ukon ex ei voinut olla täyspäinen? Jos lapset olis ollu meillä joka toinen vkl, ja yhden vkl:n tukiperhees ni hän olis saanut sitä omaa aikaa? Nyt sit sekoilee omiin nimiinsä, lähettelee Samille ihan hämäriä txt-viestejä ja soittelee tuntemattomasta nrosta ja selittää ihan omiaan. :0 Aina meillä ollaan kännissä, joulunki ukko kuulema ollu kapakassa ku ei ollut hänen luonaan jne. Kyllähän mä tiedän et asioilla on aina kaks puolta, ei voi kaikki ongelmat olla siinä naisessa, mut kuis kauan mun pitää odottaa et mä näen tollasen puolen mitä siltä kuulee? "Vanhempien välillä ollut väkivaltaa" luki sossun paperissa.. :0

Viimeinen asia mitä mä uskoisin et Sami tekee on et löis mua tms.?!?! Ei mahdu mun jakeluun, ei sitten millään. Tai se et Sami olis kans pahoinpidelly niitä lapsia. Ku katson tätä meidän perheen elämää ni ei mee sekään läpi. Täytyy nyt toivoa et se fattaukko ilmoittelis jotain itsestään, olis kiva saada tietää et saako Sami olla lapsiin yhteydessä edes puhelimitse vai ei. Puhetta oli et oltais käyty tänä vkl:na katsomas niitä, mutta eipä se ukkeli vastannu soittopyyntöihin.. (taaskaan.)

Se nyt ollaan onneks saatu poissa päiväjärjestyksestä et mun ei tartte enää stressata siitä et jos muksut olis meille muuttanu. Vihdoinkin sain ukon tajuamaan sen et mun hermot/pää ei tulis sitä kestää. Olen mä kauhea ihminen, mut nykyisellään mun elämä on niin "helppoa" etten ala sitä tieten tahtoen vaikeuttamaan. Okei, Niksuhan nyt muuttaa jossain välissä (alle vuos!!!) takas kotiin, mut se on jo iso kundi.. Ja Jantulle mä sanoin ku selitti muuttavansa takas et ettet muuten muuta.. Saa mun puolesta ihan rauhassa kipunoida murkkuikänsä iskälle ja Tinnille, meidänkin välit on huom. paremmat ku ei olla päivittäin yhdessä. Toikin on kyllä jännä et kui äidit tulee poikien kans paremmin toimeen ja tytöt isänsä? :0

06:38 Rytmiä
hakee, selkeästi. Illalla ajoissa nukkuu ja aamulla kukonlaulun aikaan ylös. :/ Tosin eipä tässä oo ku vko sen kartoituksen alkuun et hyvähän tää vaan on. Saas nähdä mitä hittoa siellä tehdään, 2 vkoa menee siinä?! "Kartoitetaan hakijan soveltuvuus hoitoalalle...". Tehtäiskö mulle vihdoinkin palikkatestejä tms?? xD

Lauantai 03.01.2009
18:58 Löytyihän
ne! Uus taso, hylly ja pari dvd-telinettä seinälle laitettavaks. :) Veto on aivan veks, aamupv meni kaupoilla, iltapäivä leffoja katsoessa. Ja nyt huomaa et tuli herättyä aikaisin, olisin valmis painaa jo pään tyynyyn.. mut eihän tää mun neitokainen vielä malta alkaa nukkuu! No pilkitään ja odotellaan nukkumatin tulemista.

05:23 Vanhuutta?!
ku alkaa lonkkaa kolottaa nii paljon ettei kärsi enää nukkua?!?!?!? :0 Onneks on edes palapeli kesken ni on jotain tekemistä tähän aikaan yöstä. :P

Perjantai 02.01.2009
15:48 Rauha
maassa.. Tai no rauha ja rauha, onhan pienimmät täällä vielä. :) Eilisilta meni ihan kivasti, käytiin saunassa ja vain oltiin. Tosin yö jouduttiin ukon kans nukkuu sohvalla ku lapset valloitti meidän sängyn; on muuten vihoviimeinen keksintö divaanisohvalla nukkuminen! Aamulla oli ihan pikkuisen vaan selkä kipee. :/ Vahvistu vaan et tarttee ostaa pari vuodetuolia, emmä voi olettaa enää et lapsetkaan tolla nukkuis.

Aamulla juostiin huonekaluliikkeissä katselee jotain tv-tasoa, pitää ostaa lastenhuoneeseen uus. Kiitos Minnin sisäsiistiks opettelun toi lastenhuoneen kirjahyllyn alareuna on aivan pilalla, haluan pikkuhiljaa saada tän kämpän kondikseen. Eipä löytynyt mieleistä, huomenna sit on Ikea-reissu tiedossa. Saatiin me sentään uudet peitot ja tyynyt hankittua! Muksujen huostaanottopäätöksetkin tuli tänään postissa, onneks ne pääsivät pois äitinsä luota. Mähän oon koko ajan sanonut et se on päästään sairas, niin näemmä on lastiski sitä mieltä et kupolis viiraa ja tarttee hoitoa. Hirveetä huomata itsestäni et oon öö vahingoniloinen tms.. Vielä ku loppuis toi et toi sijoitus on avohuollon toimenpide ni menettäis lapslisät ja elarit! Nähtäis kuinka se prkl räpiköis kerrankin omillaan. Mut juu, nyt jatkaa huonekalujen kääntelyä. Ajankuluks aloitin kääntää tytön huoneen järjestystäkin, koleat noi ulkoseinät ni ei sänky voi siinä enää olla. :P

Torstai 01.01.2009
16:10 Miten
tota ukkelia on voitu juopoks nimittää? :0 Mä yrittäny tän päivänki sanoa et ota nyt, ota nyt, ni ei.. Ottaa pari ja nukahtaa. Tipahtaminen on nyt tapahtunu jo kolmisen kertaa?!?! On näemmä pikkuisen univelkaa toisella... tosin mikään ihme oo, sen verta pitkää päivää painettu. Nytki menee vkl töissä. Onneks nää "ylityöt" tehdään sängyllisellä vetäjällä, enemmän Jennalla tilaa leikkiä. Vielä ku pääsis siihen et sais nupin himaankin..

Kohta lähden hakee muksut himaan, tulevat yökylään. :) On tää kans touhua, Janttu meni jo su isälleen ja Niksu sit meni eilen uuden vuoden viettoon.. No nyt mä haen heidät himaan, ja huomenna ex hakee ne töiden jälkeen vkl:ks sinne. Sit su mä taas haen ainaki Niksun himaan, tiedä sit haluaako Janttu tulla.

On neiti siinä iässä jo et kaverit on henki ja elämä, täällä päässä hyvin pitkälti "katkenneet" Sipooseen muuttonsa jälkeen. :/

05:41 Meni
sit uusvuos perinteisesti; nukkuen. :D Samin piti kovasti eilen nollata itsensä ts. vetää kunnon kännit ni yks tölkki ja ja nukkumatti vei miehen mennessään. Me sit Jennan kans katseltiin raketteja ihan kotoa käsin ku tyttö pelkää niitä, tosin ei mekään jaksettu puolille öin valvoa.